Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk Forside   Tilmelding   Postarkiv   Forum   Kalender   Søg
MhonArc Dato: [Date Prev] [Kronologisk oversigt] [Date Next]   Tråd: [Date Prev] [Oversigt tråde] [Date Next]   MhonArc

Redhat -> Mandrake

Jeg har lige skiftet min workstation ( Redhat 7.0 ) ud med en Mandrake 7.2
også tænkte jeg at det hele ville være så nemt med bare at umount /home
fra serveren ( sidder på NFS ) også installere og derefter mounte /home
igen, men men men, der er nogle permissions der ikke helt er som de
skal være. Jeg har i al fald ikke skrivemulighed til mit mountede homedir
som jeg havde før, og det er mountet rw. Så spørgsmålet går på:
1. Hvordan finder jeg udaf hvem owner og group burde være for at
   det hele går godt?
2. Hvordan får jeg så ændret permissions for det hele så det kommer til
   at stemme?

Dette er altså bare øv øv, så jeg håber der er nogle gode forslag.

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Forside   Tilmelding   Postarkiv   Oversigt   Kalender   Søg

Henvendelse vedrørende websiderne til <www_admin>. Senest ændret 2005-08-10, klokken 21:43
Denne side vedligeholdes af MHonArc .